Astăzi vă voi scrie câteva rânduri despre două dintre cele mai mari dileme prin care trec oamenii în ziua de azi.
Din rândurile pe care le veți citi veți trage și concluziile foarte ușor.
Prima dilemă este reprezentată de către cumpărător sau dilema cumpărătorului.
Dilema cumpărătorului se manifesta astfel.
O persoană intra într-un magazin și vrea să își cumpere un produs.
O dată intrat în magazin încep să apară și primele întrebări :
1. Chiar îmi trebuie acel produs ?
2. Dacă îmi trebuie acel produs ce fac cu cel vechi ?
3. De ce să aleg din magazin când pot să fac comandă online ?
4. Dacă în magazin sunt expuse foarte multe produse asemănătoare și de aceeași culoare pe care l-a-și alege ?
5. Dacă este ultimul produs îl iau pe acesta ?
6. Transportul produsului cine mi-l oferă ?
7. Se potrivește oare cu mobila pe care o am în camera respectivă?
Acestea sunt doar câteva dintre întrebările pe care un client și le va pune mereu.
Această este adevărată dilemă a cumpărătorului.
O altă dilemă este cea a vânzătorului.
De ce? Pentru că acesta trebuie să se muleze ca o mănușă pe necesitățile cumpărătorului.
Da pentru că trebuie să îl întrebe pe client dar în același timp să și îi răspundă întrebărilor de mai sus.
Iată și răspunsurile :
1. Clientul știe dacă chiar are nevoie de acel produs.
2. Aici trebuie întrebat vanzăvorul.
3. De multe ori produsele din magazinultimii online nu reflecta și realitatea ( stoc,culoare,,diagonală, 4k,5k,megapixeli, etc).
De ce să merg în magazin? Pentru că se pot afla mai multe detalii decât în mediul online.Detalii legate de stoc.Dacă produsul este de mari dimensiuni și spațiul unde va fi așezat pe poziție este posibil să apară " mici " probleme.Poți să iei contact cu produsul și poți să îi observi problemele pe care în mediul online nu poți să le observi
4. Aici avem cea mai mare dilemă din partea vânzătorului dar și a cumpărătorului.
Iată un exemplu : te duci intr-un show room auto, iar în curtea acestuia sunt expuse peste 40 de producători auto, dar toate sunt de aceeași culoare pe care dintre ele o vei cumpara ?
Până la urmă toate sunt mașini, au un motor, 4 roți, un volan și aceeași culoare.
Eee, aici apar marea diferența care le deosebește : caracteristica mașinii.
Deci inainte să cumpăr ceva trebuie să știu ce am avut și ce vreau.
În cadrul produselor de tip electrocasnic producători vă oferă câteva indicii despre produse prin descrierea produsului ( putere de absorbție, capacitate, rotații, mărime, culoare,consum, etc ) prin fișa produsului sau fișa energetică.
5. Aici trebuie întrebat vânzătorul.
6. Din nou ca și la răspunsul numărul 5.
7. Aici clientul întotdeauna știe ce este mai bun pentru casa sa.
Acestea reprezintă cele două dileme ale vânzării, vazute din punctul de vedere al cumpărătorului cât și al vânzătorului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu