Faceți căutări pe acest blog

joi, 15 decembrie 2016

Despre franciza

În această dimineață vă voi scrie câteva rânduri despre franciză.
Iată ce înseamnă cuvântul franciză conform dicționarului explicativ romăn :
" FRANCÍZĂ, francíze, s. f. Dreptul acordat de o întreprindere cu renume unei alte întreprinderi prin care aceasta din urmă poate să exploateze drepturile de proprietate intelectuală sau industrială ale francizorului, în schimbul unei contribuții financiare, în scopul producerii sau livrării de bunuri sau al prestării de servicii. – Din fr.franchise."
Dar ce înseamnă din punct de vedere tehnico-financiar acest lucru ?
Iată ce înseamnă acest lucru din punctul meu de vedere :
1. Toată lumea  cunoaște patiseriile Fornetti, dar puțin cunosc faptul ca aceasta este o franciza.
Ce înseamnă acest lucru : tu ai spațiul și o suma de x lei, iar noi  venim cu reclama luminoasă, cuptoare, dar și cu materialul de copt singurul lucru pe care trebuie tu ca persoană să îl faci este să  îl coci și apoi sa îl vinzi, iar apoi profitul se împarte intre terți.
2. Toată  lumea știe restaurantele  McDonald's, KFC, Springtime, etc.
Dar ceea ce bănuiesc că nu cunoașteți este faptul că și acestea sunt franciza. 
Dar față de modelul de mai sus, proprietarul afacerii vine și  cu următoarele : uniformă, dar până și conversația de vânzare.
Nu știu dacă ați observat dar de fiecare dată când mergeți și va cumpărați un hamburger si  cereți un suc vi se spune ca un meniu este mult mai bun ca preț și aveți niște beneficii suplimentare ceea ce în acel moment îl aveți.
3. Alianțele auto sunt tot un fel de franciză. De ce ? 
Iată de ce fiecare constructor auto dorește să își consolideze imaginea pe segmentul de piață pe care îl reprezintă.
Astfel o sa observați ca cei mai mari constructori de automobile se aliază cu alți constructori mai mici.
Deși alianta aceasta seamăna cu o franciză ea este ceea ce se cheamă un shareholders, adică tu ai acces la tehnologia mea, eu care sunt net superior ție ca și tehnologie am voie să utilizez ce este nou, iar tu ca persoană mai mică te voi face sa crești prin ați oferi acces la tehnologia mea care m-a consacrat. 
Bineînțeles ca vom folosi același nume ca și  până înainte, dar angajații noștri ne va ajuta pentru a dezvolta mai departe tehnologia.
Dovada fiind grupul Renault Nissan  Dacia, Grupul Vag și Suzuki, Grupul PSA, Grupul BMW. 
3. Din punctul de vedere al cumpărătorului o reprezentanta auto este aceeași. Dar aici avem concesionar și reprezentanta.
Din punctul de vedere al cumpărătorului este tot una.
Dar din punctul de vedere al producătorului nu este același lucru. 
Pot să  vă spun că în fața producătorului reprezentanta are intaietate pe când concesionarul auto este al doilea. 
Pana la urma mașinile sunt toate la fel, până și serviceurile sunt la fel, dar preturile și modul în care este tratat clientul este altfel.
4. Apelul telefonic ca este pe cartelă sau abonament este acelasi lucru.
De ce ? Pentru că fie ca ești pe abonament sau cartelă tot faci un apel telefonic sau utilizezi pachetele de  date.
De altfel s-a impământenit ideea ca dacă ești pe cartela nu poți fi prins. Nimic m-ai fals. La primul apel pe care îl faci la o persoană cunoscuta ești foarte ușor identificat. De altfel și când se utilizează pachetele de date, la fel ești foarte ușor de identificat.
Beneficii : la abonament după doi ani poți să  îți înlocuiești actualul dispozitiv cu unul nou, la cartela trebuie sa îți faci credit sau să îți cumperi telefon nou nesubventionat de operatorul de telefonie.
5. La fel acest lucru se intampla și în cazul telefoniei astfel ca avem reprezentanta sau Store magazin,
franciza și partener de telefonie.
Cam acesta ar în mare parte francizele cele mai mari întâlnite. 

O zi bună ! Să  aveți parte de o zi senina !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu