Despre turbulentele prin care a trecut un simplu pilot
Astazi va voi povesti despre turbulentele prin care a trecut un simplu pilot.
Povestea incepe cam asa.
Intr-o zi un tanar pilot, dupa ce si-a luat atestatul de zbor, isi ia avionul si pleaca in primul sau zbor singur.
Bineinteles ca inainte sa decoleze, acesta isi verfica aparatul.
Isi inspecteaza vizual integritatea avionului.
Isi inspecteaza vizual flapsurile si aripile.
Isi inspecteaza vizual geamurile.
Isi inspecteaza vizual trenul de aterizare.
Isi alimenteaza cu combustibil avionul, iai apoi isi inspecteaza si in interior aparatul de zbor.
Isi verifica starea bateriei, isi verifica starea indicatorilor de zbor ( altimetrul,statia, girosocopul, etc).
Dupa ce a verificat integritatea aparului de zbor, acesta porneste motorul si pleaca pe pista de decolare.
Aici ia legatua prin statie cu turnul de control ca sa fie sigur ca pe pista de pe care va decola va avea un culoar liber.
Acestia ii comunica ce pista este libera si cand poate decola.
Astfel in urma dialogului dintre pilot si turn, tanarul pilot primeste unda verde pentru a decola.
Fericit ca a primit prima acordul turnului de control, acesta isi ambaleaza motorul si parcurge distanta pana la pista de pe care va decola.
Apoi isi ambaleaza motorul la maxim si incepe sa se deplaseze pe pista.
In momentul in care se deplasa pe pista, turatia motorului avionului era din ce in ce mai tare, iar zgomotul motorului era din ce in ce mai asurzitor.
Pana cand acesta isi ia zborul.
Fiind in zbor, acesta urca incet, incet si se priveste orasul de sus.Era o panorama frumoasa. In stanga soarele, cerul era albastru si cativa nori.
La un moment dat, in timpul zborului, tanarul pilot este surprins de o turbulenta.
Turbulenta pe care urma sa o traiasca era mai intensa decat celelate. De ce ?
Pentru ca pana acum era insotit de un pilot mai experimentat care l-a invatat cum sa procedeze in momentul in care intalneste o turbulenta, iar acum era singur.
Acesta cu un calm scos din comun isi da seama ce se intampla si decide sa iasa din aceasta zona de turbulenta.
Avionul se zguduia din toate incheieturile,dar el tinea cu ambele maini strans mansa si incerca sa ia, ba un viraj la stanga, ba unul la dreapta.
In cele din urma decide, sa se intoarca, pentru ca chiar, daca era de un calm iesit din comun, emotiile unei astfel de experiente nu lasa pe nimeni o persoana fara sechele.
Asa ca acesta ia legatura cu turnul de control si ii anunta ca vrea sa aterizeze.
In urma discutiei dintre cei doi, i se comunica pe ce pista sa aterizeze.
Tanarul pilot incepe sa se pregateasca pentru aterizare.
Acesta aterizeaza si apoi parcheaza avionul in hangar.
Dupa aceasta isi verifica vizual integritatea avionului daca acesta este in regula, iar apoi isi aprinde o tigara si se gandeste daca ceea ce a "execuat" in timpul zborului a fost in regula.
Timpul trece, iar tanarul pilot ajunge un tanar pilot experimentat.
Intr-o zi tanarul experimentat pilot, vrea sa zboare din nou, asa ca incepe etapele de verificare a integritatii avionului, iar apoi de cele de zbor.
Acesta dialogeaza cu turnul de control si primeste unda verde de decolare de pe aeroport.
Insa drumul pe care trebuia sa il parcurga, era la fel ca cel pe care il parcusese si data trecuta.Pilotul stia deja ca in acea zona au fost "ceva" turbulente, asa ca decide sa ia un viraj mai larg spre stanga, sperand ca situatia respectiva sa nu se mai repete.
Numai ca atunci cand a luat virajul spre stanga,a intrat intr-o zona de turbulente mai pregnante decat cele de data trecuta.
De data aceasta tanarul pilot incearca sa redreseze avionul care a intrat in tangaj. Emotiile pe care pe acesta incearca de data aceasta sunt mult mai intense.Avionul se zdruncina din toate incheieturile,iar pe tanarul pilot emotiile incep sa isi spuna cuvantul, mai ales ca zona in care a intrat de trubulenta eraq mai puternica decat ceea ce traise.
Avionul se zguduia din toate incheiturile, iar pilotul tinea cu ambele maini, strans, de mansa.
La un momentul dat, statia de emisie receptie se defecteaza, ca sa nu m-ai spunem ca, altimetrul se defectase cu cateva minute mai inainte.
Un nou test pentru tanarul pilot.Acesta era nevoit sa aterizeze fara sa ia legatura cu turnul de control, fara altimetru.
In tot acest timp, avionul se "zgaltaia" din toate incheieturile.Ba chiar o rafala de vant l-a miscat asa de tare incat era sa il "rastoarne".
In cele din urma, acesta reuseste sa il redeseze si sa aterizeze.
Acesta parcheaza avionul in hangar, iar apoi incepe sa verifice integritatea acestuia, mai ales ca de data aceasta turbulentele prin care a trecut aproape l-a omorat.
Acesta constata ca in afara a unor mici probleme, defectarea antenei statiei de emisie receptie,a giroscopului, a altimetrului si a unui pneu spart.
Dupa aceasta "revizie" isi aprinde o tigara din nou si trage concluzii din zborul pe care l-a facut, dar si greselile pe care le-a facut, care aproape l-au omorat si erau sa duca l-a prabusirea avionului.
Insa marea intrebarea este urmatoarea : ca va face de data aceasta pilotul ?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu