Faceți căutări pe acest blog

luni, 12 ianuarie 2015

Tema proiect Agenti Software












Sisteme multiagent pentru monitorizarea traficului rutier ( prin camere video )

 


TEMA: ...........................................................................................



Lucian










PLOIEŞTI
2014



Cuprins

          Capitolul 1 - Introducere.......................................pagina 3

         Capitolul 2 - Stadiul actual....................................pagina 3

         Capitolul 3  - Studiu de caz....................................pagina 9

         Capitolul 4  - Concluzii..........................................pagina 11



 
Capitolul 1 - Introducere

Monitorizarea traficului rutier cu ajutorul camerelor video are ca scop principal fluidizarea traficului rutier si informarea autoritatilor atunci cand au loc diferite incidente ( accidente, ambuteiaje ).
Unul dintre motivul pentru care am ales aceasta tema este reprezentat de multitudinea de discipline implicate in acest proiect. Si anume domeniul calculatoarelor şi tehnologiei informaţiei cu cel al transporturilor, al matematicii şi fizicii.
Scopul temei alese este acela de a ma documenta despre modul in care fluidizarea traficului rutier se face in momentul de fata.De altfel voi cauta si alte solutii de a il imbunatati pe cel existent.
Pentru ca monitorizarea traficului sa se faca in conditii cat mai bune este necesara gasirea unui model matematic activ si care se poate adapta singur la nivelul traficului existent intr-o perioada de timp.

Capitolul 2 - Stadiul actual

Datorita faptului ca numarul de masini este in continua crestere, iar anumite zone din oras sunt considerate ca fiind puncte critice, este necesar sa se implementeze un sistem de monitorizare activ reactiv. Aceste puncte critice se mai numesc si ore de varf.
Ambuteiajele apar in momentul in care cetatenii unui oras se deplaseaza intre doua puncte ( de acasa la locul de munca, de acasa la socala, etc) distincte.
Acestea apar pentru ca :

·        pe un sector de drum un numar mare de masini il parcurg;

·       exista treceri de pietoni parcurse de un numar mare de cetateni la un interval de timp;


·        existenta unor conditii meteo nefavorabile ( ceata, polei, zapada);

·       lipsa de raspuns a autoritatilor ( politie, pompieri, etc);


·       lipsa pasajelor subterane in zonele in care aceste pot fi implementate cu succes sau renovarea a celor existente.

In momentul de fata se utilizeaza ca metoda de fluidizare a traficului urmatoarele metode :

·       sincronizarea semafoarelor;

·       atentionarea soferilor pe anumite sectoare de drum cu ajutorul a unor panouri electronice cu informatii despre sectorul de drum pe care se circula;

·       implementarea pe masini a unor dispozitive de tip gps care sa indice sectoarele de drum care sunt aglomerate si care sunt alternativele cele mai scurte dar si economice pentru aputea ajunge la destinatie;

·       utilizarea a unei masini lider pentru a cartografia si a gasi solutii pentru evitarea a unei portiuni de sector de drum blocat ( metoda ACO – Ant Colony Optimization ,etc);

·       utilizarea a unor sisteme complexe de monitorizare si fluidizare a traficului rutier ( bucla magnetica, detectoare laser, camere video);

Metoda care utilizeaza bucla magnetica consta in urmatorul procedeu :

·       se utilizeaza o bucata de sarma ingropata in asfalt;

·       in momentul in care un autovehicul trece peste aceasta curentul pe care o parcurge este mai mare;

·       prin marirea curentului se innumeroteaza numarul de masini care au trecut in acel moment;

·       se transmit informatiile la un dispozitiv care prelucreaza datele primite;

·       dipozitivul da comanda pentru schimbarea culorii semaforului de exemplu.

Dezavantajul acestui sistem este reprezentat de necesitatea implementarii a buclei magnetice in asfalt ( taierea din asfalt ).

Metoda care utilizeaza detectoarele laser consta in inlocuirea senzorului  de tip bucla magnetica cu senzori de tip laser.
Avantajul acestei metode il reprezinta modul in care sunt amplasati acesti senzori ( nu mai necesita taierea asfaltului ).
Aceasta metoda se poate implementa cu usurinta in zonele in care noaptea nu exista iluminat public suficient.

Metoda care utilizeaza camere video si consta in inlocuirea senzorilor de tip bucla magnetica sau de tip laser cu camere video.Aceasta metoda este influentata de conditii meteo (ceata, inghet).

Aceste camere video au urmatoarele roluri :

·       fluidizarea traficului;

·       transmite informatii in timp real despre diferite incidente ( ambuteiaj, accident );

In cadrul sistemul de monitorizare a traficului au mai fost integrati si o serie de senzori.Acesti  senzori au rolul de a masura numarul de masini care trec intr-o interval de timp.
Acesti senzori transmit datele catre un punct de emisie receptie a informatiilor in care se afla diferite calculatoare numite servere.
Aceste servere primesc datele prin intermediul unui program (soft).
Acest soft, va da comenzi semafoarelor de a schimba culoarea.
Senzorii care numeroteaza numarul de masini care trec intr-un interval de timp pot fi :

·       senzori de tip subteran sau ingropati;

·       senzori de tip supraterani;

Senzorii ingropati sunt senzorii (bucla magentica) care transforma semnalul primit catre server, privind numarul de masini care trec intr-o perioada de timp.

Senzorii de tip supraterani pot fi urmatorii :
                  
·       camere de supraveghere;

·       senzori de tip laser;


Informatiile care se transmit intre senzori si servere se pot transmite prin :

·       cale aeriana – wireless;

·       prin fir  - cablu;


Informatiile transmise prin cale aerului se pot transmite cu ajutorul urmatoarelor tehnologii – Wi - Fi de diferite frecvente si tipuri: 

·       bluetooth;

·       IEEE 802.11 de tip a/b/g/n/ac.

Informatiile transmise prin fir se poate face prin mai multe moduri: 

·       prin cablu analogic;

·       prin cablu de retea;

·       prin fibra optica.


Serverele care prelucreaza informatiile sunt calculatoare cu o configuratie (hardware) speciala si care au instalate pe ele diferite programe ( soft-uri).

 Un exemplu de caz este cel de monitorizarea a traficului rutier din Ploiesti:

·       Aici au fost instalate mai multe camere de supraveghere in principalele artere;

·       Senzori care masura numarul de masini care trec intr-un interval de3 timp;

·       Diferite infrastructuri de transmitere a datelor;

·       Controlere care ajuta la prelucrearea informatiilor;

·       Servere si calculatoare pentru monitorizarea si informatiilor primite;

·       Personal care se ocupa cu monitorizarea datelor primite;

Un  alt exemplu este cel de monitorizare  a traficului rutier din municipiul Brasov.
Aici datele sunt colectate de catre camere si transmise pentru a fi prelucrate de catre server si operatori printr-o infrastructura subterana.

Un alt caz de monitorizare a traficului rutier este pe DN1 Bucuresti – Azuga care in afara faptului ca monitorizeaza numarul de masini care trec intr-o perioada de timp, cauta in baza de date daca un conducator auto are rovigneta valabila, dar si viteza de deplasare intre diferite sectoare de drum.

Avantajele pe care le prezinta un astfel de sistem de monitorizare a traficului rutier sunt urmatoarele :

·       Monitorizarea traficului;

·       Masoara viteza;

·       Se pot recunoaste numerele de inmatriculare;

·       Datele se pot transmite pe cale aeriana;

·       Functionare continua ;

·       Se pot stoca informatiile pentru o perioada mai lunga de timp.

Capitolul 3  - Studiu de caz

In cadrul acestui capitol voi prezenta un posibil mod de monitorizare a traficului rutier :


Sistem de monitorizare a traficului in Ploiesti





Sistemul de monitorizare a traficului rutier sustinut de catre mine este urmatorul :





 Capitolul 4  - Concluzii

Consider ca actualul mod prin care se face monitorizarea traficului rutier se poate imbunatati prin urmatoarele etape :

·       Implementarea unor senzori de tip laser care permite atat numerotarea masinilor care trec pe un sector de drum cat si urmarirea a vitezei de deplasare acestora;
·       Implementarea unui cod pentru autospecialele de urgenta (politie, salvare, pompieri, etc);
·       Pe fiecare masina construita sa fie implementat un sistem de gps unic.

Update : sistem de monitorizare în timp real a infrastructurii rutiere, feroviare și maritime prin montarea de camere video conectate la un centru de monitorizare acestuia. Astfel se pot monitoriza atât infrastructura dar se pot obține și informații utile despre starea vremii, a culturilor agricole, dacă a înghețat sau nu un fluviu.
Prin aceasta monitorizare numărul accidentelor vor scădea.
Se pot monta camere video pe mașini,  autocamioane,locomotive sau trenuri dar și pe nave cât și pe avioane.
Acestea se pot conecta la infrastructura GSM sau GSM + prin banda alocata fiecarei infrastructuri în parte.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu